תקנון טיולים לחול

אני מיכה, מארגן הטיול ומדריך טיולים, בונה את הטיולים שלי בצורה ובשאיפה שיהיו טיולים בלתי נשכחים בדגש חוויות יחודיות שבתקווה ישארו עם המטייל כל החיים . אני שירותי, ושואף ללמוד להכיר את היעדים לכדי מומחיות , וזאת כדי שתמליצו על החוויה לחבריכם וגם את הטיולים הבאים תבחרו לעשות איתי . מקווה לראותכם

תנאים כלליים – תקנון הטיולים לחו״ל (להלן: ״תקנון״)

הגדרות

״טיול״ – טיול מאורגן לחו״ל אשר תוכנן, נבנה, הופק, בוצע על ידי המארגן ו/או מי מטעמו לרבות הדרכתו בידי המארגן ו/או מדריך אחר מטעמו.
״מדינת היעד״ – מדינה או מדינות בהן מתוכנן להיערך / נערך הטיול.
״המארגן״– מיכה קורקוס ע.מ. 036934149 טלפון: 053-2321432 דוא״ל: micha@birding.co.il
אתר אינטרנט : michakorkus.co.il כתובת: אגס 10 הרצליה דירה 2
 ״לקוח״- אדם, חברה, אגד בני אדם אשר מבקשים להזמין, עבורם או עבור אדם אחר, ולהשתתף בטיול.
״ספקי שירות״ -כל הספקים המעורבים בהפקה ובהוצאה לפועל של הטיול לרבות, אך לא רק: סוכנויות נסיעות, חברות תעופה, שדות תעופה, בתי מלון, אתרי נופש, ספקי קרקע זרים, ספקי תיירות מקומיים, חברות הסעה וכיו״ב.

 ״כוח עליון״ – כל אירוע שאינו בשליטתו של המארגן והמארגן לא יוכל היה לצפותו באמצעים סבירים ובכלל זאת, אך לא רק: מזג אוויר קיצוני, מצב בטחוני, מלחמה, מגיפה, הפיכה שלטונית, הוצאת אזהרות מסע, שביתות ועיצומים, פשיטת רגל או הפסקת שרות של מי מספקי השירות ואשר בגין כוח עליון זה נאלץ מארגן הטיול להודיע על ביטולו, דחייתו או לבצע שינויים במועדיו ובמסלולו.

כללי

כל הכתוב להלן, מנוסח בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים כאחד. כל האמור במסמך זה בלשון זכר מתייחס גם לנקבה ולהיפך וכל האמור בלשון יחיד, מתייחס גם לרבים ולהיפך.
המידע והתנאים המובאים בתקנון זה וכן בתוכנית הטיול או בגילוי נאות או במסמכים הנלווים לתוכנית ו/או בעדכונים שיימסרו בכתב ובעל-פה עד למועד היציאה לטיול, מהווים חלק בלתי נפרד מהזמנת הטיול.
הלקוח מאשר כי קרא והבין את תנאי ההרשמה ובכלל זה את תנאי הביטול, ומביע בכך את הסכמתו ואישורו לתנאי התקנון, טופס ההזמנה והמסמכים הנלווים או הקשורים בטיול על כל פרטיהם ותנאיהם. עצם החתימה
על טופס ההזמנה או תכנית הטיול המחייבת או אך קבלתם או מסירת פרטי תשלום או לקיחת חלק בקבלת השירותים, מבטאים את הסכמתו המלאה והמפורשת של הלקוח לכל התנאים המפורטים במסמכים אלו, אשר מהווים את חוזה ההתקשרות שבין המארגן ללקוח. לא תתקבל כל טענה כי הלקוח לא קרא ו/או לא הסכים לחוזה זה על תנאיו, קודם ביצוע ההזמנה.
הלקוח מאשר כי מודע ומסכים לכך שהטיולים המוצעים על ידי המארגן יכולים לכלול פעילויות שטח ברמות אתגר וקושי שונים כגון: טיולי ספארי, לינה בשטח, עליה וירידה במדרונות, הליכה בגבהים, נסיעה ברכבי שטח, שיט ממונע, מפגש קרוב ובלתי אמצעי עם בעלי חיים, ראפטינג וכיו״ב וכי אין כל מניעה פיסית, רפואית או אחרת להשתתפותו בטיול. הלקוח מתחייב לבדוק את מצבו הרפואי טרם הטיול ולוודא כי הוא תואם את הנדרש בטיול.
הלקוח מצהיר כי אין כל עניין המונע ממנו לקבל ויזה / אשרה מתאימה לצורך כניסה למדינת היעד וכי הוצאת ויזה כאמור הנה באחריותו המלאה. בנוסף הלקוח מאשר כי הוא בעל דרכון ישראלי בתוקף למשך 6 חודשים לפחות, טרם מועד היציאה לטיול וכי בדרכון ישנם 3 עמודים ריקים לפחות. ככל שהלקוח מבקש להיכנס למדינת היעד בדרכון זר הוא נושא באחריות לבדוק כי תנאי הכניסה מאפשרים לעשות כן. בכל מקרה של ביטול או שינוי הפעילות הנובעים מבעיות באשרות הכניסה או ממדיניות הממשלות של ארצות היעד המארגן לא יהא אחראי לנזק כלשהו ולהוצאות הכרוכות בכך בכל תנאי ו/או מקרה וסיבה זו אינה מהווה עילה לביטול הטיול ואינה מזכה את הלקוח בהחזר כספי מכל סוג שהוא.

במקרה בו הלקוח מזמין את הטיול עבור משתתף אחר (צד שלישי שאינו המזמין) לא תהא במערכת היחסים שבין המזמין והצד שלישי, כדי להשליך ו/או לגרוע מהתחייבותו של המזמין כלפי המארגן ולא תהיינה למזמין הטיול כל טענות בקשר עם השירות אשר נקבע והוזמן על ידו עבור צד שלישי.
על הלקוח מוטלת החובה להשתתף במפגש ההכנה לטיול אשר ייערך כשבועיים טרם מועד היציאה לטיול ובמהלכו יועברו בין היתר הנחיות בטחון, הנחיות בטיחות וכללי התנהגות בטיול. השתתפות כאמור מהווה תנאי להשתתפות בטיול.
בכל מקרה של סתירה בין מסמך התנאים הכלליים, הגילוי הנאות, טופס ההזמנה, או כל מסמך אחר בקשר עם הטיול – התנאים המפורטים בטופס ההזמנה יגברו. מסמך מאוחר יגבר על מסמך מוקדם.

רישום והזמנת הטיול

עם חתימת הלקוח על טופס ההזמנה, הלקוח מאשר כי נרשם לטיול וכי הוא מתחייב לשלם למארגן את תמורת הטיול כפי שפורט בטופס ההזמנה לרבות דמי ביטול / שינוי / תוספות ועדכונים. 

הלקוח מאשר כי קרא את תנאי ההתקשרות המפורטים בתקנון וחתימה על טופס ההזמנה מהווה הסכמה לתנאים המפורטים להלן.
אין המארגן מחויב לאשר הזמנה לטיול כאמור והמארגן שומר לעצמו את הזכות לסרב להזמנה או לבקשת הזמנה לטיול בשל שיקולים מקצועיים לרבות עמידה בכמות נרשמים מינימלית.
עם הרישום המשתתף ישלם מקדמה בשיעור שייקבע על ידי המארגן ויפורסם בטופס ההזמנה.
המקדמה תשלום במעמד ההזמנה בכרטיס אשראי / העברה בנקאית לחשבון הבנק של המארגן שפרטיו הם:
בנק: לאומי, סניף: 702 , מס׳ חשבון: 5965756, שם בעל החשבון: מיכאל קורקוס.
לקוח שמילא טופס הזמנה ולא הסדיר את דמי הקדימה יראה כמי שלא נרשם כלל.
הלקוח מאשר כי מודע לכך שבעת הזמנת הטיול, ייתכן ותמורת הטיול תיגבה במלואה עם ההזמנה וכי תשלום מלא כאמור מהווה תנאי להרשמה.

תשלומים

הלקוח מתחייב לשלם את יתרת תמורת הטיול במועדים ובשיעורים שייקבעו על ידי המארגן בטופס ההזמנה וככל שאלו לא יוגדרו לכל המאוחר עד 60 יום טרם היציאה לטיול.
תמורה זו תשולם באמצעות העברה בנקאית ו/או תשלום בכרטיס אשראי (עד 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה) לפי בחירת הלקוח.
לקוח שלא יסדיר את התשלום לטיול יחשב כמי שביטל את ההרשמה לטיול ואת הזמנת הטיול ויהיו עליו לשאת בדמי הביטול כפי שיקבע בטופס ההזמנה. בלא לגרוע מהאמור המארגן שומר לעצמו את הזכות לבטל את הרשמתו של לקוח הרשום לטיול אשר לא יעמוד בתנאי התשלום אשר פורטו בטופס ההזמנה או בתנאי התשלום שסוכמו עימו בכתב. הלקוח מאשר בזאת למארגן לקזז כל סכום כאמור, מהסכום אותו שילם הלקוח.
במקרה שבו עלות הטיול תפורסם במטבע חוץ דולר / אירו – התשלום יערך בשקלים חדשים בהתאם לשער המחאות מכירה של בנק הפועלים, לפי ערך יום העסקים הקודם ליום התשלום בפועל.
במקרה של עליה במחירי הטיסות, שירותי הקרקע או כל שירות אחר הכלול בטיול, שמורה למארגן הזכות לעדכן את עלות הטיול בהתאם, גם אם בוצע תשלום חלקי או מלא ע״י הלקוח. פירוט השירותים הכלולים בעלות הטיול מפורטים בטופס ההזמנה.
הפקת מסמכים, דרכונים ואשרות כניסה לרבות הוצאת דרכון, הארכת תוקפו והנפקת אשרות כניסה ו/או תעודות מעבר ו/או ויזות לישראל ולחו”ל הינן באחריותו של הלקוח ויבוצעו על חשבון הלקוח.

תכנית הטיול

תכנית הטיול הנה כמפורט בגילוי הנאות או במסמך הנושא כותרת זו (המאוחר מבין השניים). תוכנית מחייבת את המארגן בקשר עם הטיול. יובהר כי יום היציאה ויום החזרה הם חלק מסך ימי הטיול.
על אף האמור, יתכנו מקרים בהם תכנית הטיול תשתנה בשל תנאים וגורמים שאינם תלויים במארגן ובכלל זאת: תנאי מזג אויר, איחורים בטיסות, נסיבות שתלויות באתרים או בספקים מקומיים, כוח עליון וכיו״ב. הלקוח מבין ומסכים בחתימתו על טופס ההזמנה כי המארגן יהיה רשאי לערוך שינוי בתכנית הטיול, לרבות בסדר ימי הטיול ולהוסיף או לגרוע פעילויות במהלך הטיול. יובהר כי ככל שיערך שינוי הכרוך בעלויות נוספות אלו יחולו במלואן על הלקוח, בנוסף המארגן לא יהיה מחויב בכל פיצוי, מכל סוג שהוא, ללקוח בשל שינויים כאמור.
הלקוח מתחייב להקפיד על לוחות הזמנים המתוכננים, להתייצב בשעה היעודה ולהישמע להוראות המדריך ביחס לתוכנית זו. ככל שנבצר מהלקוח לעשות זאת מסיבות שאין לו שליטה עליהן, באחריותו המלאה לעדכן את המארגן או את המדריך, ישירות או באמצעות אחד מחברי הקבוצה.
יודגש כי תוכנית הטיול המוצעת על ידי המארגן מיועדת עבור בגירים מעל לגיל 18. השתתפות קטינים בין הגילאים 10-18 תותר רק בתנאי והקטין מלווה על ידי אדם בגיר וככל שמדובר באדם שאינו הורה או אפוטרופוס חוקי של הקטין יועבר אישור בכתב מהוריו או אפוטרופוס חוקי המאשר השתתפות בטיול כאמור.
ככל שלקוח יבחר להצטרף לטיול בזמן השונה מתכנית הטיול, לרבות בקשה שלא להגיע בטיסה יחד עם הקבוצה או לקוח שיבחר לקצר או להאריך את שהותו במדינת היעד ולא לשוב עם הקבוצה, לא יהיה זכאי להסעות מ/אל נמל התעופה או לקבלת כל החזר תמורתן. כמו כן הלקוח ישא בכל עלות נוספת או נגזרת כתוצאה מבחירה כאמור: שינוי הזמנה קיימת או הזמנת מקומות לינה נוספים, שינוי בטיסות או הזמנת טיסות
נוספות, הוצאות תחבורה וכיו״ב.

טיסות

הטיסות מבוצעות על ידי חברות תעופה סדירות ו/או שכר וביצוען כפוף לתנאים המפורסמים על ידי חברות התעופה. ייתכן וחלק מהטיסות יופעלו בשיטת ה-קוד שרינג, טיסות משולבות, ואין המארגן אחראי לשילובים אלו, כמו גם לשינויים במועדי הטיסות ו/או במסלוליהן.
המארגן מזמין את הטיסות הנדרשות לביצוע הטיול באמצעות ספק חיצוני וכי אין בידי המארגן כל שליטה בדבר: מועדי הטיסות, נתיבי הטיסה, הוספה ו/או גריעה של נחיתות ביניים, סוג המטוס, סדר ההושבה בטיסה, ארוחות בטיסה וכיו״ב וכי יתכנו שינויים בעניינים אלו אשר יכולים לגרום לשינוי במסלול הטיול ואף בעלות הטיול כתוצאה מכך.
הלקוח מאשר כי כל עוד לא צוין אחרת בטופס ההזמנה התשלום עבור הטיסות יבוצע ישירות לסוכן הנסיעות האמון על ביצוע הזמנת הטיסות ובהתאם להנחיית המארגן. יובהר כי ככל שתחול תוספת למחיר הטיול בגין שינויים בטיסות זו תחול במלואה על הלקוח והמארגן אינו אחראי במקרים של נזק ישיר או עקיף שייווצר בעקבות שינויים כאמור. כמו כן לא יינתן פיצוי ו/או החזר כספי מצד המארגן בגין ביטולי טיסות ו/או שינויים כאמור מצד חברות התעופה.
כבודה אישית – המשתתף זכאי להביא עמו לטיסה כבודה בהתאם להוראות חברת התעופה ועל פי המידות הנהוגות בחברות התעופה הרלוונטיות והכל כפי שיימסר על ידי המארגן. על המשתתף לוודא כי המטען עומד בדרישות לעניין משקל וגודל, כמו גם לגביי תכולה מותרת בהטסה. המארגן לא יהיה אחראי לאבדן כבודה או לפיצוי כלשהו בגין אבדן כאמור. דרישה לפיצוי בגין אבדן כבודה יהיה בהתאם לתנאי הכרטיס וזו תהיה באחריות המשתתף ישירות למול חברת התעופה.

מלונות

המארגן מתחייב להזמין מלונות ובמידת הצורך מקומות לינה חלופיים, בדרגת תיירות טובה, לפי קביעת משרד התיירות המקומי במדינת היעד. המארגן יזמין את מקומות הלינה באחריות ובמיומנות מקובלת והלקוח מאשר למארגן להעביר לספקי השירותים את המידע הרלוונטי לצורך ביצוע הזמנה כאמור. יודגש כי הקריטריונים לקביעת דרגת התיירות במלון אינם תמיד תואמים את הקריטריונים הנהוגים בישראל.
יובהר כי המארגן עושה שימוש בספקי שירות חיצוניים לצורך זה ולא יישא באחריות לשיבושים ו/או תקלות בלתי צפויות ושאינן בשליטתו ואין לו כל אפשרות להתחייב לקיומם ובכלל זאת: שירותים המסופקים על ידי המלונות, מיזוג אויר בחדרים, נוף, סוג והרכב המיטות בחדרים, תפעול שוטף, שימוש במתקנים ובמערכות המלון ותקינותם.
ככל שיהיו ללקוח בקשות מיוחדות הקשורות בלינה, יהיה עליו לציין זאת במסגרת טופס ההזמנה. המארגן מתחייב להעביר את הבקשה לספק השירות, אולם לא תהיה מצידו כל התחייבות כלפי המבקש למילויה, אלא אם אושר ללקוח בכתב כי בקשתו תקוים. יובהר כי הלקוח יישא בתוספת תשלום לצורך מילוי בקשתו ככל שזו תידרש מצד ספקי השירות.
לעניין סוגי החדרים: יודגש כי לרוב חדר יחיד הנו חדר קטן יותר מחדר זוגי. חדר לשלושה משמעו חדר זוגי אליו מוכנסת מיטה ניידת נוספת. לפיכך יש לקחת בחשבון כי הזמנה שכזו עלולה להביא לצפיפות מסוימת בחדר. אין בידי המארגן את האפשרות להבטיח חדר מרווח יותר בעת הזמנה כאמור. ככלל לקוח בודד ישוכן בחדר עם נוסע זר אחר מהקבוצה ולא תתקבלנה טענות על אי התאמה. לקוח המעוניין בחדר ליחיד, חייב
להזמין זאת מראש, תמורת תשלום נוסף. המארגן אינו מתחייב לקבל או לאשר הזמנת חדר ליחיד לכל נוסע שיבקש זאת. יתכנו מקרים חריגים בהם מטייל שהזמין חדר ליחיד ישוכן בחלק קטן של הטיול בחדר זוגי עם מטייל נוסף או שניים, במקרים אלו המארגן ישיב ללקוח את החלק היחסי של התשלום עבור תוספת לחדר יחיד, באופן יחסי לאותם ימים בהם לא שהה בחדר ליחיד.
שעת כניסה ועזיבת החדרים – במרבית המקומות בעולם שעת הכניסה המקובלת היא משעה 14:00 ושעת העזיבה המקובלת מתבצעת עד השעה 12:00 בצהרים. מרבית המלונות מתאפשרים השארת חפצים עד ליציאה לטיסה בחדר מזוודות. במקרה של טיסות המגיעות ליעד בשעת בוקר מוקדמת או עוזבות בשעת ערב מאוחרת, יעשה מאמץ לקבל כניסה מוקדמת לחדרים או פינוי מאוחר של החדרים. בכל מקרה, אין התחייבות לספק את החדרים מיד עם ההגעה או לאפשר שהות מאוחרת בחדרים עד מועד הטיסה. ככל שהלקוח יבקש עזיבה מאוחרת באופן פרטני זו עלולה להיות כרוכה בתשלום נוסף.
שירותים נוספים במקומות הלינה כגון: שימוש בסאונה, ג’קוזי, חדר כושר, טלוויזיה, סרטים, שרות חדרים, מיני בר בחדר, חניה, שירותי אינטרנט, שירותי פקס, מגרשי טניס, שמשיות, מגבות בבריכת שחייה, עיסוי וכדומה, ניתנים בחלקם תמורת תשלום. יש לברר במקום הלינה בטרם השימוש במתקנים מסוימים, האם השימוש במתקנים אלה כרוך בתשלום. יש לברר עם מקום הלינה אילו מן השירותים המוזכרים הינם לשימוש
חופשי או ללא תשלום נוסף. המארגן אינו אחראי לכל דרישות תשלום שתגיע בשל שימוש של לקוח במי מבין השירותים הנוספים והלקוח יהיה זה אשר יישא בעלות בגין שימוש בשירותים נוספים כאמור ישירות מול בית המלון. הלקוח מתחייב לסיים כל התחשבנות עם בית המלון עד לשעת העזיבה המיועדת כפי שתועבר על ידי המארגן ו/או צוות הטיול.

ארוחות

הרכב הארוחות בטיול יהיה בהתאם למפורסם בגילוי הנאות או בתכנית הטיול. ככלל הרכב הארוחות בטיול יהיה בהרכב ״פנסיון מלא״, החל מרגע ההגעה למדינת היעד ועד לעזיבתה, הכולל 3 ארוחות ביום. יחד עם זאת ככל שמדובר בטיול שטח הרכב הארוחות יהיה שתי ארוחות במקומות מוסדרים כגון בית המלון / מסעדה וארוחה נוספת בתצורת פיקניק / פריסת שטח והכל למעט אם צוין אחרת בגילוי הנאות או בטופס ההזמנה.

ככל שיש ללקוח בקשות מיוחדות הנוגעת לסוג הארוחות (טבעונית, צמחונית וכיו״ב) עליו לציין זאת בבירור בטופס ההזמנה. המארגן מתחייב להעביר את הבקשה לספק השירות, אולם לא תהיה מצידו התחייבות כלפי המבקש למילויה, אלא אם אושר למזמין/ משתתף בכתב כי בקשתו תקוים. יובהר כי בטיולים המוצעים אין כל יכולת לספק ארוחות כשרות אך יעשה ממאמץ לספק ארוחות העונות לרמת הכשרות המבוקשת על ידי הלקוח. כמו כן יובהר כי בכל הקשור לבקשה מיוחדת, הלקוח יישא בעלות נוספת ככל שזו תידרש.

אחריות הלקוח לעדכן את המארגן בדבר אלרגיות למזון ולציין זאת בבירור בטופס ההזמנה. המארגן יעשה ככל יכולתו לקיים את דרישת הלקוח. יודגש כי בטיול הנערך במדינת ״עולם שלישי״ לא קיים סימון אלרגנים על חומרי הגלם ולכן על הלקוח לוודא באופן אישי כי המזון מתאים עבורו. במקרים של אלרגיה מסכנת חיים על הלקוח מוטלת האחריות להביא עמו מזון מתאים וכן תרופות תואמות לרבות מזרק ״אפיפן״ ודומיו.

תחבורה

בהתאם לתוכנית הטיול יועמדו לרשות המשתתפים כלי רכב התואמים את אופי הטיול. ככל שיועמד לרשות הקבוצה אוטובוס יהיה זה אוטובוס ברמת תיירות טובה המותאם במיוחד לתיירים ובעל תא מטען שיאפשר אחסנת מזוודה +תיק יד. 

בטיולי ספארי / טיולי ג׳יפים השונים יסופקו ג׳יפים המותאמים לאופי הטיול.

תקשורת

הצטיידות באמצעי תקשורת לרבות טלפון סלולרי, חבילת תקשורת, חבילת גלישה, wifi וכו׳ הנה באחריות הלקוח. המארגן אינו אחראי לאספקת אמצעי תקשורת מכל סוג שהוא.
עם סיום ההרשמה לטיול ובניית הקבוצה יפתח המארגן קבוצת תקשורת ייעודית ב whatsapp לצורך תקשורת בין חברי הקבוצה והעברת הודעות, מידע חיוני וכן במקרים מסוימים צילומים מהטיול. יובהר כי קבוצת ה whatsapp הינה קניינו של המארגן. הלקוח מתחייב לכבד את הוראות המארגן ביחס לשימושבקבוצת ה whatsapp ומתחייב לא לפרסם תכנים בעלי אופי פוליטי ו/או תכנים שעלולים לפגוע במשתתפים
האחרים. הודעה שנשלחה בקבוצה מטעם המארגן יראו בה כהודעה שנשלחה גם באופן אישי וללקוח לא תעלה על טענה ביחס לכך שההודעה לא הגיע לידיו.

בטיחות, בטחון, בריאות, ביטוח

בטיחות 

 הלקוח מתחייב להישמע ולמלא אחר הוראות הבטיחות אשר ימסרו במהלך טיול מצד המארגן, המדריך המקומי, הנהג המקומי וכל נושא תפקיד אחר בטיולֿ. יובהר כי ייתכן ובמדינות היעד נהוגות הנחיות בטיחות תחבורתיות שונות מהמקובל בעולם המערבי והלקוח מודע לאפשרות זו ומתחייב למלא אחר הוראות בטיחות אלו. על הלקוח מוטלת החובה לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב, לשתף פעולה עם הוראות הצוות, ליידע את הצוות בדבר בעיה מהותית שהתעוררה במהלך הטיול ולפעול למזעור הנזק באמצעים סבירים.
בטחון
אחריות הלקוח להתעדכן באזהרות מסע המתפרסמות מפעם לפעם באתר האינטרנט של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור ולשקול את שיקוליו בטרם יבצע את ההזמנה לטיול.
הלקוח מתחייב להישמע ולמלא אחר הוראות הבטחון אשר ימסרו במהלך הטיול מצד המארגן או על ידי רשויות הבטחון הישראליות או המקומיות בארץ היעד.
במקרה בו במהלך הטיול תפרוץ מלחמה ו/או כל אירוע חריג אחר אשר בעקבותיו הטיול יופסק ו/או הקבוצה תאלץ להסתגר בבית המלון ו/או לא יהיה ניתן להגיע לשדות התעופה ו/או יחולו עלויות לצורכי חילוץ, רכישת טיסות חדשות, מקומות לינה והוצאות בלתי צפויות שכאלו – הוצאות אלו יהיו באחריות הלקוח וחברת הביטוח בה מבוטח וללקוח לא תהיה כל טענה כלפי המארגן בקשר לכך .
בריאות
 עם החתימה על טופס ההזמנה הלקוח מצהיר כי הוא בריא וכשיר להשתתף בטיול

אחריות הלקוח לעדכן את הרופא המטפל באשר לטיול ו/או באשר לפעילות המתוכננת, לוודא מראש וקודם להרשמה כי הוא כשיר לצאת לטיול ו/או לפעילות ומצבו הרפואי מאפשר זאת. כל החלטה בנדון הינה ותהא בתחום אחריותם הבלעדית והמוחלטת של הלקוח ו/או רופאיו. אישה הרה מחויבת לדווח בדבר הריונה, בעת הרישום לטיול ובהודעה טלפונית למארגן, ובקבלת אישור רפואי באנגלית מטעם הרופא המטפל בדבר תקינות ההיריון ועל אי מניעה רפואית להשתתף בטיול ו/או לטוס ככל שאישור כאמור יידרש מטעם חברות התעופה.
אחריות הלקוח להיוועץ עם לשכת הבריאות המחוזית ו/או מרפאת מטיילים ולקבל את המלצתם והנחיותיהם ביחס לחיסונים ורפואה מונעת וזאת טרם ההזמנה / היציאה לטיול. אחריות הלקוח לקבל את חיסונים הנדרשים לצורך קיום הביקור במדינת היעד. כל החלטה הקשורה בחיסונים תהא בתחום אחריותם הבלעדית והמוחלטת של הלקוח ו/או רופאיו.
במקרה של פציעת הלקוח ו/או כל אירוע רפואי אחר אשר עשוי להתרחש במהלך הטיול, למארגן נתונה הזכות לחייב את הלקוח להיבדק על ידי גורם רפואי מוסמך.
הלקוח מתחייב להישמע להנחיות של מדינת היעד באשר למחלות ומגיפות ובכלל זאת לביצוע בדיקות לאיתור גורמי מחלה ככל שאלו ידרשו מצד מדינת היעד. הלקוח מבין ומתחייב לבצע בדיקות אלו ככל שידרשו. ככל שינתנו הנחיות אשר יידרש שהות ו/או בידוד של הלקוח בבית מלון, ביצוע שינוי טיסות ו/או הוצאות נוספות -הוצאות אלו יהיו באחריות הלקוח וחברת הביטוח בה מבוטח וללקוח לא תהיה כל טענה

כלפי המארגן בקשר לכך.
ביטוח

הלקוח מתחייב לרכוש עד מועד היציאה מן הארץ ולכל משך הטיול, כולל יום החזרה ארצה, פוליסת ביטוח נסיעות מקיפה לחו״ל, התואמת את צרכיו של הלקוח וכוללת את הכיסויים הבאים: ביטוח רפואי; ביטוח נזקי צד ג׳; ביטוח איתור, חילוץ והטסה רפואית; ביטוח ביטול נסיעה; ביטוח מטען וכבודה לרבות ביטוח לציוד מיוחד כגון מחשבים, טלפונים חכמים, טאבלט, ציוד צילום וכיו״ב. 

באחריותו הבלעדית של הלקוח לוודא כי הביטוח שערך תואם לאזור הטיול, לאופי הטיול וסכנותיו כן לצרכיו השונים בטיול.
אחריות – המארגן אינו נושא באחריות לנזקי הלקוח, מכל סוג שהוא, אם וככל שיהיו במהלך הטיול, לרבות נזקי גוף ו/או רכוש ו/או ממון ישירים או עקיפים.

הפסקת השתתפות במהלך הטיול

למארגן נתונה הזכות להפסקת השתתפותו של לקוח, בטיול או בפעילות מתוכננת, אשר מצב בריאותו ו/או התנהגותו מונעים את המשך השתתפותו בטיול או בפעילות ו/או פוגעים או עלולים לפגוע במטייל עצמו, במדריך או במשתתפים אחרים, והכל על פי שיקול דעתו הבלעדי והמוחלט של המארגן. במצב זה למדריך ו/או למארגן שמורה הזכות להורות ללקוח להישאר באוטובוס, מלון, אתר, בית קפה וכיו״ב.
הלקוח מאשר כי מודע לכך שייתכן ולא יהיה ניתן לקבל כל החזר כספי בשל הפסקת השתתפות במהלך הטיול, בין אם בשל החלטת הלקוח ובין אם בשל כל אחת מהסיבות המאפשרות למארגן להפסיק השתתפות כמפורט לעיל. החזר כספי ככל שיהיה אפשרי יבוצע בכפוף למדיניות הביטול של ספקי השירות ובהתאם לחלק היחסי של הסכום ששילם הלקוח עבור שירותים אשר לא נוצלו עקב הפסקת השתתפותו בניכוי סכומים בהם יחויב המארגן מצד מי מספקי השירותים.
יובהר כי בכל מקרה של הפסקת השתתפות של לקוח בפעילות המתוכננת להתקיים במהלך הטיול, בשל בחירת הלקוח לא להשתתף בפעילות זו או בשל כל אחת אם בשל כל אחת מהסיבות המאפשרות למארגן להפסיק השתתפות כמפורט לעיל, לא יינתן כל החזר כספי בגין הפעילות/יות בהן לא השתתף הלקוח.
לקוח אשר יבקש להפסיק את השתתפותו בטיול או בחלק מהפעילויות בטיול ומכל סיבה שהיא, יישא בכל העלויות הנוספות אשר כרוכות בכך לרבות יובהר עלות חזרתו לארץ ככל שהדבר יידרש.

ביטולים והחזר כספי ללקוח

מדיניות הביטולים תהיה כפי שפורסם בטופס ההזמנה ובכפוף לתשלום דמי ביטול כפי שנקבע בטופס ההזמנה. למען הסר ספק, דמי הביטול יחולו, מרגע אישור ההזמנה על ידי המארגן במייל, בטלפון או בפקס והכל כמפורט להלן.
ביטול מצד המארגן
המארגן שומר לעצמו את הזכות לבטל טיול בהתראה מוקדמת של 30 יום או פרק זמן סביר אחר, קצר יותר או ארוך יותר כפי הנסיבות הרלוונטיות, קודם למועד הטיול וזאת בשל נסיבות המחייבות זאת, לרבות ובלא למצות, ככל שעל פי שיקול דעתו הבלעדי, לא ניתן לקיים את הטיול או את הפעילות ו/או שנוצרו מניעה ו/או סכנה לקיימם ו/או בשל נסיבות שאינן בשליטת המארגן לרבות כוח עליון וכן ובלא לגרוע מהאמור, בשל מספר משתתפים הנמוך מהמספר המינימלי.
 במקרה של ביטול הטיול מצד המארגן, תימסר על כך הודעה ללקוח בהקדם האפשרי. לקוח אשר קיבל הודעת ביטול, יכול לבחור האם ברצונו להמתין לפתיחת טיול אחר במועד עתידי או להשתתף בטיול אחר או לבטל את השתתפותו. המתין הלקוח או ביקש להשתתף בטיול אחר, יחולו עליו אותם התנאים בשינויים המתחייבים.

במקרה של אי יכולת להוציא אל הפועל את הטיול ו/או פעילות המתוכננת בטיול, לרבות בשל הנחיות של רשויות מוסמכות, ביטולי טיסות מצד חברות התעופה, כוח עליון, התרעות או כל מצב חרום המחייב לעשות זאת, המארגן יהיה רשאי, על פי שיקול דעתו, לבטל או לדחות את מועד יציאת הטיול ו/או הפעילות בהתראה קצרה. יובהר כי במצב זה למען הסר ספק, כי המארגן לא יהא אחראי לכל נזק ישיר ו/או עקיף ו/או תוצאתי וכיו״ב כתוצאה מביטול ו/או דחייה של טיול ו/או פעילות כאמור.
ביטול השתתפות מצד הלקוח
לקוח שנאלץ לבטל את נסיעתו, יודיע על הביטול בכתב באמצעות הדוא״ל או בשיחת טלפון מתועדת עם המארגן, מיד או בסמוך לאחר הוודא הסיבה שבגינה נדרש הביטול. מועד הביטול יוגדר לפי מועד קבלת ההודעה אצל המארגן.
ככלל אפשרויות הביטול יהיו בהתאם למפורט בטופס ההזמנה ובכפוף לתנאי הביטול הרלוונטיים ותשלום דמי ביטול. על הלקוח לקרוא ולאשר את תנאי הביטול ואת שיעור דמי הביטול המפורטים בטופס ההזמנה. הלקוח יקבל עותק של טופס ההזמנה הכולל את תנאי וסכומי דמי הביטול.
יובהר כי במקרה בו תנאי הביטול יקיימו את אמות המידה שנקבעו לביטול עסקת מכר מרחוק על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, תשמ״א- 1981 (להלן: ״החוק״) וככל שהטיול ו/או הפעילות אליהם נרשם המטייל, כרוכים בשירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות ספקי שירותים מחוץ לישראל, או אז תחול ותחייב מדיניות הביטול של נותן ו/או נותני השירותים הרלוונטיים לטיול/לפעילות בחו״ל כפי
שפורטו בתנאי הביטול בהתייחס לטיול / הפעילות הרלוונטיים. בלא לגרוע מהאמור, עומדות בתוקפן חובות הלקוח על פי החוק, לרבות חובת הלקוח ליתן הודעת ביטול, שנמסרה למארגן בשיחת טלפון מתועדת או בהודעת דוא״ל, בפרק זמן שאינו קצר מ -7 ימי עבודה/עסקים [ לא כולל ימי ו׳, שבת, חגים, שבתון, סגר וכיו״ב] קודם למועד המתוכנן ו/או הקבוע, לפי המוקדם, ליציאת הטיול או תחילת הפעילות.
החזרים כספיים
החזר כספי יהא בהתאם לתנאי הביטול כפי שאושרו על ידי המטייל בעת ההרשמה והחתימה על טופס ההזמנה ובכפוף לדמי ביטול והכל בהתאם למדיניות הביטול ו/או לתנאי הביטול וההשבה של ספקי השירותים לרבות חברות תעופה, תיירות, בתי מלון וכיו״ב.
בלא לגרוע מהאמור בתנאי הביטול שאושרו על ידי הלקוח בעת מילוי טופס ההזמנה, אזי על אף כל האמור לעניין השבת תשלומים בגין ביטול ו/או ביטול ודמי ביטול, רשאי המארגן בהתייחס לטיול או לפעילות, בהם מדובר בשירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל, להתנות כי, שיעור ההשבה למטייל בגין טיול ו/או פעילות שבוטלו על ידי המארגן, בשל נסיבות כמתואר לעיל ו/או שיעור ההשבה ללקוח שביטל השתתפותו בטיול ו/או פעילות כאמור, מיוזמתו מכול סיבה ו/או טעם שהם, יהא כפוף למדיניות הביטול ו/או לתנאי הביטול וההשבה, של ספקי השירותים בחו״ל לרבות חברות תעופה, תיירות, בתי מלון וכיו״ב.

החזר כספי כאמור יהיה, רק עד כדי סכומים ששולמו למארגן בפועל, בקיזוז או הפחתה של כל הוצאה שהוציא ו/או תשלום ששילם לרבות כספים שטרם שולמו על ידי המארגן אך בגינם ניתנו לרבות לצדדים שלישיים, התחייבויות לתשלום ו/או התחייבויות כאלו שהמארגן אינו יכול לבטלן, במלואן ו/או בחלקן ו/או כספים ששולמו לספקי השירותים בארץ ובחו"ל שלא ניתן לקבלם, במלואם ו/או בחלקם, בחזרה ו/או אשר כולם ו/או חלקם, לא הוחזרו בפועל למארגן על ידי ספקי השירותים בארץ ובחו"ל לרבות ובלא לגרוע מכלליות האמור, חברות תעופה.
ככל שיינתן החזר כספי מצד ספקי השירותים, זה יועבר למארגן ולא באופן ישיר ללקוח והמארגן יהיה זה אשר יבצע את החזר ללקוח בפועל למעט מקרים בהם ההתקשרות תהיה ישירה בין הלקוח לספק השירות, בהנחיה, בידיעה ובאישור מצד המארגן. על הלקוח חל איסור מוחלט לפעול ישירות או בעקיפין מול הספק החיצוני בכל הקשור להחזר כספי כאמור בסעיף זה.
במקרים של החזר כספי הנקוב במטבע דולר / אירו, החזר כספי זה יינתן בשקלים חדשים בהתאם לשער המחאות קניה של בנק הפועלים לפי ערך יום העסקים הקודם ליום התשלום בפועל.

טיול פרטי בהדרכה מקומית
כל התנאים בתקנון זה תקפים גם בטיול פרטי בו מארגן הטיול לא מדריך את הטיול בפועל, אלא מדריך מטעמו או מדריך מקומי דובר אנגלית. בטיולים אלה ילווה מארגן הטיול את הטיול ויהיה בקשר עם הקבוצה והספקים המקומיים ויהיה זמין בשעות היום לפתרון בקשות הדורשות התערבות ברמת האופרציה. בקשות שותפות יעשו מול המלון והמדריך המקומי. המטייל מודע שבטיול פרטי צריכות להיות לו יכולות תקשורת סבירות באנגלית, וחובה עליו להחזיק בחבילת גלישה שתאפשר תקשורת עם מארגן הטיול במדינות ביעדי ביניים וביעד העיקרי
מדיניות פרטיות

המארגן מתחייב לשמור על פרטיות המידע שנמסר על ידי הלקוח ולא לעביר מידע זה לצדדים שלישיים ללא אישורו של הלקוח, למעט במקרים שבהם נדרשת העברת המידע לצורך הזמנת הטיול וביצועו.
הלקוח נותן בזאת את הסכמתו לכך כי תמונות וסרטונים שיצולמו במהלך הטיול מצד המארגן, הצוות ו/או משתתפי הטיול יפורסמו באתר האינטרנט וברשתות חברתיות של המארגן. ללקוח עומדת זכות סירוב לאמור ובתנאי ויציין זאת מפורשות בטופס ההזמנה. ככל שהלקוח לא יסרב לאמור ו/או יבקש להסיר את תמונותיו, המארגן יראה בזאת את הסכמתו לפרסום התמונות ומתן הרשאה לשימוש בתמונות ובזכויות היוצרים שלהם לצרכים מסחריים.
הלקוח נותן בזאת את הסכמתו לשלוח אליו מעת לעת דיוור שיווקי והודעות ופרסומות, מצד המארגן
באמצעות המייל והטלפון הסלולרי. הלקוח יכול להסיר את עצמו מרשימת התפוצה באמצעות שליחת מייל
למארגן לכתובת  Micha@birding.co.il שכותרתו  ״הסרה מרשימת התפוצה״.
הדין החל וסמכות שיפוט
דיני מדינת ישראל יחולו על תקנון זה ועל כל הנובע ממנו או הכרוך בו, תקנון זה יפורש על פיהם.
כל טענה של לקוח כנגד המארגן תועבר מראש ובכתב למארגן, בדואר רשום שישלח לכתובתו הרשמית, האגס 10 דירה 2 הרצליה וזאת לא יאוחר מ-30 ימים קלנדריים מיום חזרת הלקוח ארצה וזאת כדי לתת למארגן שהות להגיב לטענה.
במקרה של מחלוקת ו/או אי הסכמה ו/או תביעה משפטית בין הצדדים, יהיו לבתי המשפט במחוז ת״א יפו בלבד, בית משפט השלום או בית המשפט המחוזי, כפי הסמכות העניינית הרלוונטית, בעלי הסמכות המקומית הייחודית והבלעדית לדון בכל מחלוקת ו/או תביעה.